17 Ağustos 2014 Pazar

Kedi Beşiği / Cat's Cradle

Ötekiler Arasında biterken ardında upuzun bir okunacaklar listesi bıraktı bana. M.İhsan Tatari kitabın sonuna 154 kitaplık listeyi de ekleyince kaçmak imkansızdı Mori'nin okuduklarından. Bende Kedi Beşiği ile başladım Mori'nin listesine.

Keşke çok daha önce okusaydım dediğim kitaplardan biri oldu Kedi Beşiği. Benimle birlikte ülkenin yarısını gezdiği için biraz uzun sürdü okumam, aslında bir oturuşta bitirilecek harika bir kitap. 
Jonah, atom bombasının mimarını araştırıp, hakkında bir kitap yazmaya karar veriyor ve bizleri inanılmaz bir maceraya sürüklüyor. Yepyeni bir din, dünyanın sonu ve bol bol kahkaha... Mutlaka okuyun yoksa çok pişman olursunuz...


Bana Jonah deyin. Annemle babam öyle yaptı, ya da ona yakın bir şey. John adını vermişler bana.

Dinleyin:

Ben daha genç bir adamken; iki kadın, 3000 litre, 250000 sigara önce...
Yani ben çok genç bir adamken, adına Dünyanın Sona Erdiği Gün denecek bir kitap için malzeme toplamaya başlamıştım.

Kitap, gerçeklere dayalı olacaktı.

Kitap, ilk atom bombasının Japonya'daki Hiroşima'ya atıldığı gün, önde gelen 
Amerikalı şahsiyetlerin neler yaptığının bir anlatımı olacaktı.

Bir Hıristiyan kitabı olacaktı.

O zamanlar Hıristiyan'dım.

Şimdi ise;

Bokononcu'yum.

2 yorum:

  1. Hmmm... O listeye ben de başlasam iyi olacak anlaşılan. İlk kitabım da şimdiden belli, yazınız sağ olsun :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. O listeyi benim tamamlamam çok uzun sürecek sanırım :)

    YanıtlaSil