20 Temmuz 2014 Pazar

Harry Potter

Harry Potter hakkında uzun uzun bir şeyler yazmama gerek yok sanırım. Henüz filmleri izlemediğim için yorum yapamıyorum. Yoksa ama o öyle görünmemeliydi demeyi çok isterdim. Okurken kitaplarla ilgili aldığım notları düzenlemeden yazıyorum. Bol bol spoiler içerdiğini unutmayın.Kitapları okumadıysanız eğer bu yazıyı pas geçin!
İşte benim Harry Potter maceram,





Harry Potter ve Felsefe Taşı
Bana kalırsa çok eğlenceli tipler Dursley'ler,
sonuçta yıllarca eziyet etmek için yeni yöntemler buluyorlar. Hiç fena değiller işlerinde.
En çok Hagrid'in mektuplarına güldüm, sonuçta başardı ama değil mi:)
Yazı fontu çok fena
Hemen bitiverdi bu kitap,başlayalı bir kaç saat olmuştu ama...


Harry Potter ve Sırlar Odası
Tom Riddle ve güncesi buradaydı dimi?

Zavallı Hagrid ne olsa ilk ondan biliyorlar. Boşu boşuna garibimi atmışlar okuldan.
Ginny de alem yani sen git Voldemort ol :)
Tom Riddle da pek sevimli bir çocuğa benziyordu ama neyse.



Harry Potter ve Azkaban Tutsağı
Sirius Black ve Remus Lupin
Çocuğum kurt adamdan ders alabilir sorun etmem. Boşuna gürültü yapıyorlar.
Neyse ki kedicik temize çıktı. Baştan beri biliyordum onun masum olduğunu, sorunlu olan fareydi.
Profesör Hagrid çok iyiymiş...
Sirius ve Harry için happily ever after olacak derken adamcağız şahgaga ile kaçtı yazık valla. Hepsi Snape'in marifeti de nasıl 30 küsür yaşında hala çocukluk maceralarının ardından gidiliyor anlayamadım.



Harry Potter ve Ateş Kadehi
Sonuç belliydi de Cedric'e yazık oldu.
Tek göz amca çok eğlenceliydi birde kötü adam çıkmasaydı.
En çok bu kitabı sevdim galiba.
Hey ben bunu okurken 2014 Dünya Kupası maçlarını da izliyordum.
Çocuklarımıza lütfen kitaplarını temiz kullanmayı öğretelim, dondurmalı kitap okumak hiç eğlenceli değildi. Dondurma ve kitabı o çocuk yanlış anlamış, kitaba sürmüyoruz dondurmayı.
Kitabın yenisi bulamayıp, Ateş Kadehi'ni nadir kitaptan alan Oya'nın hazin hikayesi .



Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı
Ergen Harry de hiç çekilmiyor.
Mrs. Black ve Kreacher süpermiş, her eve lazımlar valla. Acaba kapının önüne bir çerçeve yerleştirip gelene gidene bağırsam mı?
James Potter zorba mı?
Bu Snape Lily'nin peşindeymiş sanki...
Sirius'u öldürmek biraz anlamsız oldu. Adamı eve kapat, işe yaramaz ve sorunlu yeni yetme modunda anlat üzerine birde öldür. Ne Sirius düşmanlığıymış sanki ben yarattım Sirius'u.
Bu kızlar niye Sirius'a aşık pek bir numarası da yoktu ama.
Adam iletişim kuralım diye ayna verdi hala ne şöminesi peşinde bu Harry anlamıyorum ki.



Harry Potter ve Melez Prens
Melez Prens'in çok sıkıcı bir tip olduğu belliydi,
çokta sürpriz olmadı sanki Snape çıkması. 
Annesi de Snape gibiymiş, gerçi Severus melezlikten hoşlanmıyor.
Niye kimse Hermione'ı dinlemiyor ki kız diye mi?
Poff Draco için üzülmemiz mi gerekiyor, bütün sene dolap tamir etmiş...
Aaa bildiğin öldü Dumbledore yok artık...
Hagrid'in sevgilisi dev bir kadın vardı, o ne oldu acaba?
Yok bu kitabı pek sevmedim, Zümrüdüanka'yı da pek sevmemiştim zaten.



Harry Potter ve Ölüm Yadigarları
Snape'in masum olduğu belliydi zaten de Fred, Tonks ve Lupin'i öldürmek gereksiz değil miydi?
Aa Dudley, Harry'i seviyormuş aslında, yoksa bir önceki kitap mıydı o?
Galiba en çok Neville'i sevdim. Evet kararımı verdim, bu serinin kahramanı tartışmasız Neville'dir.

2 yorum:

  1. Duygularıma tercüman olmuşsunuz :) Kafa sallaya sallaya okudum her bir satırı, hepsine de yürekten katıldım. Ateş Kadehi benim de favorim bu arada. Ufaklığın o ateşi dondurmayla söndürme macerası biraz hazin olmuş ama :)

    YanıtlaSil
  2. Ufaklığın -bence minik bir canavarmış- dondurması çikolatalıymış :)

    YanıtlaSil